10 טיפים לביצוע רכישה נבונה באיביי
בין אם אתה חדש בבאיביי, או קונה מנוסה, הטיפים הבאים יכולים לעזור לך לקנות בבטחה ובחכמה. ראשית ערוך מחקר כי באיביי קיים ממשק חיפוש מתקדם, המאפשר לך לבצע חיפוש בשיטת המסננת ולפי מיון לקטגוריות, מוכרים, בידים ועוד).
הם גם כוללים קישור לפקודות חיפוש מתקדמות שיכולות לסייע לך למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש.
חפש את המחיר ההוגן עבור המוצר שלך. באיביי ישנה אפשרות חיפוש לפי מכרזים שהסתיימו. השתמש בממשק זה על מנת לבדוק באילו רמות מחירים נמכר המוצר שאתה מחפש.
בדוק גם בחנויות אחרות כגון, אמאזון, האם המוצר שאתה מחפש נמכר באותה רמת מחירים. הכי חשוב קבע את מחיר המקסימום שאתה מוכן לשלם עבור המוצר. במחיר המקסימלי שאתה מציב לעצמך, צריך להיות המחיר המקסימלי האמיתי שאתה מציע עבור המוצר.
1. חקור את המוצר שלך
למד כל מה שאפשר על הפריט שאתה מעוניין לרכוש. קרא את תיאור הפריט ביסודיות, ואל תציע הצעה לפני שאתה בטוח שזהו המוצר שאתה חפש.
2. בדוק את מערך הפידבקים של המוכר
על מערך הפידבקים לכלול כמה שפחות פידבקים שליליים, אם בכלל.
ברכישת מוצרים זולים, אתה יכול מעט להיות סלחני כלפי מוכרים חדשים. במוצרים יקרים, היה זהיר ותוודא שאין לסוחר דירוג נמוך וכמות גדולה של פידבקים שליליים, במיוחד כאלה שניתנו לאחרונה.
3. וודא שאתה מבין את כל פרטי העסקה ופרטי המשלוח
לא מעט אנשים פונים אלינו לאחר שהציעו הצעה למוצר, ורק לאחר מכן גילו שהסוחר כלל לא שולח את המוצר לארץ. שאלות נפוצות שיש לשאול:
• האם המוצר משומש או חדש?
• האם זהו חיקוי או המוצר המקורי?
• האם התמונות מציגות את המוצר בצורה ברורה ואותנטית?
• האם יש משהו לא הגיוני בתיאור המוצר?
חשוב בנוגע לפרטי המשלוח:
הרבה מהמוכרים מציעים הנחות עבור משלוח של יותר מפריט אחד. אולי תמצא מוצר נוסף שהמוכר מציע ואתה צריך.
• מהי עלות המשלוח?
• האם המוכר שולח לאזור המגורים שלך?
• באילו אמצעי תשלום אפשר לשלם?
• באילו אפשרויות שילוח משתמש המוכר?
• האם מציעים או דורשים ביטוח עבור המוצר?
• בדוק אפשרויות הנחה עבור המשלוח, אם אתה רוכש יותר מפריט אחד?
4. שאל שאלות
שאל את המוכר את כל השאלות שיש לך על המוצר. הדבר יכול להוות אינדיקציה עבורך באשר לאיכות שירות הלקוחות של המוכר לאחר הקניה. אל תחשוש לשאול שאלות, עדיף לדעת את כל הפרטים לפני הרכישה מאשר להיות מופתעים לאחר הקניה.
5. אל תציע הצעות בתחילת המכירה
ריבוי של הצעות לאותו מוצר, הצעה בתחילת המכירה או הצעה שמונעת מתוך דחף ואמוציה אינם מומלצים. הרבה מהרוכשים ב eBay מציעים הצעות המונעות מתוך דחך ואמוציות. הצעות אלו לרוב מעלות את מחיר המוצר. אם תנהג סבלנות ותמתין לשלבים המאוחרים של המכירה, תוכל להפחית את התחרותיות ולא תאפשר למתחרים להציע הצעה שתעלה על שלך.
כמו כן, באיביי קיימת מערכת שנקראת “proxy bidding”. המערכת שומרת בזיכרון את ההצעה הגבוהה שלך ומנפה את כל הרוכשים שהציעו הצעות נמוכות משלך, עד שתגיע הצעה גבוהה יותר ממה שתה הצעת. בנוסף, המערכת תאפשר לך לזכות במחיר הנמוך שהוצע, (גם אם הוא נמוך ממה שאתה הצעת) אם אף אחד לא הציע הצעה גבוהה יותר משלך.
אל תציע הצעות עבור מספר מוצרים ממוכרים שונים., אם אתה מתכוון בסופו של דבר לרכוש רק אחד! יש סיכוי שתזכה ביותר ממוצר אחד, ואז תהיה מחוייב לרכוש את כולם.
6. רכישה ב-“Buy it now”
שקול אפשרות לרכוש את המוצר ב “Buy it now” אם אתה רוצה לקבל את המוצר מיד ולא להמתין עש שתסתיים המכירה.
7. בדוק אפשרות של רכישה ב-“Best offer”.
באפשרות הזו אתה מנהל משא ומתן עם המוכר על המחיר, עד ששניכם מגיעים למחיר שאתם מרוצים ממנו.
8. וודא שפרטי ההתקשרות איתך עדכניים
וודא שכתובת האימייל שלך עדכנית, ופרטיך האישיים מעודכנים. בדוק שתוכנת האנטי ספאם שלך לא מונעת ממך לגבל מיילים מהמוכר.
9. גם הקונים מקבלים פידבקים
אם כקונה אתה נותן הרבה פידבקים שליליים, הרבה מוכרים לא ירצו למכור לך. בנוסף איביי משעה חשבונות של קונים שמציעים הצעות ואינם משלמים כשזוכים במוצר. זכור!! אם אתה מציע הצעה אתה מחוייב לשלם עבור המוצר!
10. בעיות עם המוכר
אם יש לך בעיות עם המוכר, נסה לפתור אותן מולו ואל תמהר לתת פידבק שלילי. פידבקים מאוד קשים להסרה, לכן תן לסוחר הזדמנות לוודא שאתה יוצא מרוצה מהעסקה, והשאר פידבק חיובי.